«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

شایع‌ترین بیماری‌های سفر حج چیست؟ + توصیه‌هایی برای زائران

  • کد خبر: ۱۶۹۳۲۸
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
شایع‌ترین بیماری‌های سفر حج چیست؟ + توصیه‌هایی برای زائران
شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از جابه‌جایی ۲۰ هزار زائر ایرانی با قطار سریع‌السیر مکه ـ مدینه برای نخستین‌بار خبر داد. ضمن آن‌که شایع‌ترین بیماری‌های حج اعلام شد و به زائران توصیه شد از انجام اعمال در ساعات گرم روز پرهیز کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده، ولی فقیه در حج و زیارت ـ در شهر مدینه تشکیل شد. جواد دانشیار ـ رییس ستاد مدینه ـ در این نشست از تلاش رئیس ستاد عملیات مکه و مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان برای هماهنگی با طرف‌های سعودی به منظور جابه‌جایی بخشی از زائران ایرانی با قطار سریع‌السیر برای نخستین بار، خبر داد.

او ادامه داد: انجام ۳۳ پرواز ترانزیت از طریق فرودگاه مدینه برای بازگشت زائران دو استان مازندران و یزد به ایران در روز‌های نخست خروج زائران از عربستان نیز برنامه‌ریزی شده است.

تاخیر پرواز‌های حج کم‌تر شد

سیدعباس حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز در گزارشی تعداد زائران ایرانی حاضر در عربستان تا روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه را ۵۹ هزار و ۳۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۶۷ درصد زائران حج ۱۴۰۲ از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به عربستان منتقل شده‌اند.

او همچنین از کاهش تاخیر پرواز‌های حج خبر داد و در ادامه اظهار کرد: تمام ظرفیت اسکان در مکه تأمین شده و هتل‌ها آماده استقبال از بقیه زائران ایرانی هستند.

بیماری حادی بین زائران ایرانی شایع نشده

ایاد بهادری ـ رییس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه ـ نیز به مقایسه شایع‌ترین بیماری‌ها در بین زائران ایرانی در مدینه و مکه پرداخت و به مدیران و روحانی‌های کاروان‌ها توصیه کرد از انجام اعمال عمره تمتع زائران در ساعات گرم روز پرهیز کنند و مواظب زائران کهنسال در استفاده از پله برقی و دیگر وسایل مشابه باشند تا دچار حادثه نشوند.

رییس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت پیش‌تر، بیماری‌های تنفسی، گرمازدگی، قلبی، دیابت و ضرب‌خوردگی و مصدومیت را در زمره بیشترین مراجعات به مرکز پزشکی مدینه اعلام کرده و گفته است: از شروع عملیات حج ۱۴۰۲ تا بامداد ۲۳ خردادماه حدود ۲۰ هزار مورد خدمات درمانی و بهداشتی به زائران ایرانی در مدینه ارائه شده است.

مسؤول ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه همچنین گفت: ۵۶ مورد انتقال بیماران به بیمارستان‌های سعودی داشتیم و درحال حاضر سه نفر در این بیمارستان‌ها بستری هستند که دو نفر به دلیل بیماری قلبی و یک نفر هم به دلیل شکستگی استخوان ران تحت درمان قرار دارند.

بهاری در عین حال اظهار کرد: مشکل و بیماری حادی در میان زائران ایرانی وجود ندارد.

در ادامه شواری برنامه‌ریزی و هماهنگی حج، داود باقری ـ مسؤول دبیرخانه کمیته بحران حج ـ از بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده توسط این ستاد گزارش داد و با ارائه آماری به بخشی از نارضایتی‌های زائران اشاره کرد و در عین حال گفت که در مجموع عملیات حج نسبت به سال گذشته خوب بوده و شاهد رضایتمندی نسبی زائران هستیم.

از حق زائران دفاع کنید

حجت‌الاسلام و والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز خواستار هدفمند کردن نظرسنجی‌ها برای مشخص شدن محور‌های رضایتمندی و نارضایتی زائران شد و پیگیری مطالبات سازمان حج و زیارت از شرکت‌های طرف قرارداد عربستانی در حج گذشته به دلیل ارائه نشدن بخشی از خدمات و یا ارائه ناقص آن را ضروری دانست و از مسؤولان این سازمان خواست تا این موارد را پیگیری و نهایی و ازحق زائر دفاع کنند.

نواب بیان کرد: آرام آرام عملیات در مدینه قبل رو به پایان است و باید کار‌های باقی‌مانده با جدیت دنبال شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->